Terug

Na de volledige rebranding van het merk stond Norah voor een belangrijke uitdaging: hoe vertaal je de vernieuwde merkidentiteit naar de online omgeving? Het doel was helder: een fris en eigentijds Norah-design dat de nieuwe merkuitstraling ademt en zorgt voor een herkenbare, uniforme merkbeleving over alle kanalen heen. Zo ontstaat er één krachtige Norah ervaring – online én in de winkel – die de merkidentiteit verder verstevigt.

"Na het redesign is de uitstraling van de webshop helemaal in lijn met onze vernieuwde merkidentiteit. Dit resulteert in een lichter, frisser design waarin meer focus ligt op het product en er qua kleur minder afleiding is. We zijn heel enthousiast over het eindresultaat én de proactieve samenwerking met FACTICX."

Dennis Wanders
Product Owner bij Norah

Wat is de eerste stap? 

Norah’s kennis van haar doelgroep en klantgedrag en de expertise van FACTICX op het gebied van design en e-commerce kwamen perfect samen tijdens het designtraject. We werkten nauw samen en namen als eerste stap een deep dive in de wereld van Norah. Wat zijn de merkwaarden? Welke producten biedt Norah aan? Wie zijn de (potentiële) klanten? Waarom kopen zij bij Norah? Deze inzichten vormden de basis voor het nieuwe design.

Waarom is data onmisbaar?  

Onze UI/UX experts gingen aan de slag met nieuwe frisse voorstellen voor lettertype, kleur- en vormgebruik voor het e-commerce platform, waarbij de vernieuwde brandguide het uitgangspunt was. Om goede keuzes te maken voor het design is een uitgebreide data-analyse gedaan. Hoe presteren de huidige pagina’s op de webshop? Goed presterende onderdelen? Die lieten we grotendeels zoals ze waren. Maar waar prestaties tegenvielen, grepen we onze kans om te verbeteren. Een efficiënte aanpak met mooi resultaat.  

Design dat rendement levert 

Door het vernieuwde design is de merkidentiteit van Norah sterker dan ooit, met een winkelervaring die zowel online als offline helemaal klopt. De USP's van Norah komen nog beter uit de verf. Dit komt omdat de verbeteringen volledig gebaseerd zijn op de merkidentiteit van Norah en de behoeften van de klant. Hét bewijs dat luisteren naar je klanten goud waard is om een sterke, herkenbare merkbeleving te kunnen bewerkstelligen.  

Samen verder praten?

Neem contact op met Ton, Lead Design & CX
Contact met TonJa, ik wil contact