Meer grip, meer rendement: MAG’s weg naar duurzame groei

MAG Creative Footwear, het Nederlandse schoenenmerk dat sinds 1995 staat voor lef, karakter en ongekend loopcomfort, kiest bewust voor een onderscheidende koers: volledig online. In een markt waarin fysieke aanwezigheid vaak de norm is, bewijst MAG dat digitale groei zonder fysieke winkels niet alleen mogelijk is, maar ook winstgevend kan zijn. Samen met FACTICX investeert het merk in een slimme, datagedreven aanpak waarin performance, merkbeleving en klantwaarde samenkomen.
Hoe groei je als merk zonder fysieke winkels?
MAG wilde haar unieke merkverhaal krachtig online uitbouwen én structureel groeien. Maar in een snel veranderend digitaal landschap, met stijgende kosten, was dat geen vanzelfsprekende opgave.
De belangrijkste uitdagingen:
- Sterke merkpositionering, die het DNA van lef en karakter digitaal overbrengt
- Efficiënte begeleiding van de klantreis, van inspiratie tot conversie
- Optimalisatie van conversie en klantwaarde, bezoekers omzetten naar terugkerende klanten
- Betrouwbare dataverzameling, de complexe ontwikkelingen rondom first party data
De langdurige samenwerking met FACTICX is gebouwd op vertrouwen en levert constante verbetering op. De kennis over MAG maakt snel schakelen mogelijk en de persoonlijke klik zorgt voor een prettige, energieke samenwerking.

Welke strategie leidt tot duurzame online groei?
FACTICX werkt samen met MAG aan een toekomstbestendige groeistrategie waarin inzichten, technologie en performance hand in hand gaan. Hierin zijn afgelopen jaar verschillende stappen doorlopen.
- Merkbeleving voelbaar in elk touchpoint
In alle digitale touchpoints, van advertentie tot landingspagina, staat het gevoel van lef, karakter en comfort centraal. Zo bouwen we tegelijk aan merkherkenning en klantloyaliteit. - Betrouwbare data-inzichten
Hoe blijft je zorgen voor betrouwbare data inzichten? We implementeerden een Server Side Tag Manager en de vernieuwde Google Consent Mode om ook zonder third-party cookies waardevolle inzichten te behouden. Door vervolgens eigen data, zoals productmarges, te koppelen aan campagnes, sturen we niet alleen op omzet, maar vooral op winstgevendheid. - Advertising slim inzetten voor marge én merk
De advertisingstructuur in Google Ads en Meta is volledig herzien. We combineren search, shopping, Performance Max en remarketing met een strategie die stuurt op marge, nieuwe klantwaarde en langetermijngroei. Doorlopend optimaliseren we op basis van realtime data en strategische doelen. Gericht op duurzame groei. - Continu werken aan verbetering van de conversie
Op basis van onderzoek (A/B-testen, heatmaps, user feedback) optimaliseren we structureel de webshop. Enkele mooie resultaten: - +17% meer producten toegevoegd aan winkelwagen dankzij herontwerp van de productpagina
- +20% betere doorstroom in de checkout door gerichte UX-aanpassingen


Wat levert het op?
De langdurige samenwerking tussen MAG en FACTICX levert meer grip, rendement en klantwaarde op. Duurzame groei. Dankzij een nauwe samenwerking, die is gebaseerd op vertrouwen, expertise en gedeelde ambitie, groeit MAG jaar op jaar in omzet.
Wat is de volgende stap in de online groei?
Ook in de volgende fase zetten we vol in op slimme optimalisaties en vergroten van de klantwaarde:
- We bouwen verder aan merkwaarde in de upper funnel. Met video, storytelling en nieuwe kanalen zoals YouTube en Pinterest.
- Slimmere verdeling van marketing budgetten. Via marketing-mix-modelling (MMM) met behulp van Robyn voor optimale kanaalverdeling.
- Klantwaarde verhogen met automation. Uitbreiding van de e-mailflows en klantreizen, zodat de klanten op het juiste moment een persoonlijke en relevante boodschap ontvangen.
Ook bouwen aan duurzame online groei, net zoals MAG?
FACTICX helpt e-commerce merken met strategie, data en performance die samen werken aan echte impact. Ontdek ook wat er mogelijk is als je merk, data en creativiteit slim verbindt.

Samen verder praten?