Terug

Met de lancering van het nieuwe e-commerceplatform stond Norah voor een nieuwe uitdaging. Hoe creëer je op het platform dezelfde merkbeleving als in de winkels? Hierdoor ontstond de behoefte naar een fris, vernieuwend Norah design. Het doel? Het creëren van een herkenbare, uniforme Norah ervaring over alle kanalen heen, essentieel voor het verstevigen van de merkidentiteit. 

"Het nieuwe design heeft ervoor gezorgd dat onze klanten makkelijker hun favoriete items kunnen vinden, terwijl het tegelijkertijd een inspiratiebron is op het gebied van mode. We hebben gefocust op ontwikkelingen die offline en online nog beter met elkaar verbinden."

Anousha de Ruiter
E-commerce Manager bij Norah

Wat is de eerste stap? 

Norah’s kennis van haar doelgroep en klantgedrag en de expertise van FACTICX op het gebied van design en e-commerce kwamen perfect samen tijdens het designtraject. We werkten nauw samen en namen als eerste stap een deep dive in de wereld van Norah. Wat zijn de merkwaarden? Welke producten biedt Norah aan? Wie zijn de (potentiële) klanten? Waarom kopen zij bij Norah? Deze inzichten vormden de basis voor het nieuwe design.

Waarom is data onmisbaar?  

Onze UI/UX experts gingen aan de slag met nieuwe frisse voorstellen voor lettertype, kleur- en vormgebruik voor het e-commerce platform, waarbij de bestaande brandguide het uitgangspunt was. Om goede keuzes te maken voor het design is een uitgebreide data-analyse gedaan. Hoe presteren de huidige pagina’s op de webshop? Goed presterende onderdelen? Die lieten we grotendeels zoals ze waren. Maar waar prestaties tegenvielen, grepen we onze kans om te verbeteren. Een efficiënte aanpak met mooi resultaat.  

Design dat rendement levert 

Door het vernieuwde design is de merkidentiteit van Norah sterker dan ooit, met een winkelervaring die zowel online als offline helemaal klopt. De USP's van Norah komen nog beter uit de verf. Dit komt omdat de verbeteringen volledig gebaseerd zijn op de merkidentiteit van Norah en de behoeften van de klant. Hét bewijs dat luisteren naar je klanten goud waard is om een sterke, herkenbare merkbeleving te kunnen bewerkstelligen.  

Samen verder praten?

Neem contact op met Ton, Lead Design & CX
Contact met TonJa, ik wil contact