Terug

In ruim vijf jaar tijd is Sfeer.nl uitgegroeid tot voorloper en trendsetter in meubels en accessoires. Dit succes is onder andere te danken aan persoonlijke service en effectief voorraadbeheer. De samenwerking tussen Sfeer.nl en FACTICX is al tijden van kracht. Sfeer.nl is klaar voor de volgende stap: het inspireren van klanten zodat de conversie verhoogt en het creëren van een loyaal klantenbestand.  

Waar en waarom haken je bezoekers af? 

Om daarachter te komen zijn we eerst in de data gedoken. Daaruit bleek dat de productdetailpagina's een struikelblok waren. Dit probleem gold voor alle devices. Maar waarom de bezoekers hier afhaken, kunnen zijzelf het best beantwoorden. Daarom schakelden we hen in aan de hand van een on-page survey met de tool Hotjar. Op de productdetailpagina's verscheen een pop-up met de survey. Honderden gebruikers reageerden en een kwart van de reacties vond de productinformatie onvoldoende. Werk aan de (woon)winkel dus! 

Relevante productdetailpagina's 

Vage productmaten, onduidelijke garantiecondities, en het missen van gedetailleerde productfoto's. Genoeg waarmee onze UX-experts en conversiespecialisten aan de slag konden. Door het toevoegen van productfoto’s met afmetingen heeft de bezoeker nu direct zicht op alle belangrijke details. Daarnaast zijn ook de technische specificaties uitgebreid met een gedetailleerde maatvoering en meer details zoals de draagkracht van producten.   

Welke impact hebben de optimalisaties?  

Dat werd al vlug duidelijk. De add-to-cart ratio steeg met 9% en de conversie steeg met zelfs 12%. De productdetailpagina's zijn een stuk relevanter en bezoekers worden beter begeleid en overtuigd tot aankoop. Na het behalen van deze mooie resultaten stopt de samenwerking tussen Sfeer.nl en FACTICX niet. We werken nauw samen om de gebruikservaring te blijven optimaliseren, de conversie te verhogen en steeds meer trouwe klanten te winnen.