Terug

Zusss en FACTICX zijn al jarenlang een goed team. We ondersteunen het fashion- en lifestyle merk met hun performance marketing in de gehele funnel. Door middel van een doordachte full-funnelstrategie zetten we in op elke fase van de klantreis, van bewustwording tot aankoop. Deze aanpak heeft Zusss al veel groei opgeleverd en ons doel blijft ongewijzigd: zorgen dat relevante doelgroepen (online) niet meer om Zusss heen kunnen, in welke fase dan ook. Hoe we daarvoor zorgen? Dat lees je hier. 

SEE: hoe vergroot je merkbekendheid?  

Hier begint de klantreis, waarbij het doel van Zusss en FACTICX is om de merkbekendheid te maximaliseren. Dit doen we via display advertising op platforms zoals Google Display (Youtube, Gmail, Discovery) en META Advertising (Facebook en Instagram). Daarnaast weten we uit onze 15 welke vertoningen in Google Shopping het best werken. In deze fase is dat modelfotografie. Deze vertoning spreekt tot de verbeelding en inspireert, waardoor de doorklikratio aanzienlijk is verbeterd. 

THINK: hoe blijf je top-of-mind? 

Zodra potentiële klant de oriëntatiefase betreedt, is het cruciaal dat Zusss top-of-mind blijft. Effectieve advertising op Google Shopping en via Google tekstadvertenties speelt hierin een sleutelrol. We zorgen dat Zusss-producten prominent aanwezig zijn in de zoekresultaten, wat de kans op conversie verhoogt. Door middel van Google tekstadvertenties delen we specifieke boodschappen die aansluiten bij de interesse en zoekopdrachten van de doelgroep in deze fase. 

DO: klaar voor conversie? 

Hoe stimuleer je oriënterende bezoekers/klanten om daadwerkelijk over te gaan tot aankoop? De targeting in deze fase focust zich daarom op de doelgroep die al eerder in aanmerking is gekomen met Zusss. Om conversies te realiseren adverteren we wederom op Google Shopping, maar in deze fase tonen we hier packshots in plaats van modelfotografie. Ook display advertising blijft een rol spelen, nu met de nadruk op het constant blijven tonen van eerder bekeken Zusss-producten. 

“Blij zijn. blij blijven' is één van de belangrijkste quotes binnen Zusss. FACTICX past hier perfect bij. We hebben bijna dagelijks contact over mogelijke optimalisaties en adviezen. Kortom, een partij waar je blij van wordt én blijft.”

Fay Harmsen
Marketing en Communicatie Zusss

Resultaat om blij van te worden 

Deze full-funnel aanpak is geen eenmalige actie, maar passen we in samenwerking met Zusss voortdurend toe. Alleen zo is en blijft de performance marketing van Zusss succesvol. De ROAS is enorm gestegen en de resultaten spreken voor zich: de omzet in november is, ten opzichte van vorig jaar, met +30% gestegen. De omzet in december is zelfs met +37% gegroeid. Deze successen hebben de doelen overstegen en benadrukken de effectiviteit van een full-funnelstrategie. De samenwerking tussen Zusss en FACTICX staat niet stil. We werken onverminderd door aan ons gezamenlijke doel: de doelgroep kan online niet meer om Zusss heen.