Wat is de juiste SEA-strategie voor MAG Creative Footwear?
Om de juiste SEA-strategie voor MAG Creative Footwear te bepalen, stonden we voor een uitdagende taak. Hoe zetten we een merk dat comfort en stijl perfect combineert steviger op de kaart? Deze vraag vormde het uitgangspunt voor onze jarenlange samenwerking met MAG, een toonaangevend Nederlands schoenenmerk. Een doordachte SEA-strategie heeft MAG niet alleen op de kaart gezet, maar ook gezorgd voor flinke groei dankzij slimme performance marketing en een scherpe SEA-strategie.
Een goed begin is het halve werk
Daarom steken we veel tijd in een goede intake waarin we graag veel vragen stellen. Zo ontstaat gevoel en begrip voor de klanten van MAG en de CPA- (Cost Per Acquisition) en ROAS-doelen (Return On Ad Spend). De volgende stap was een grondige Google Ads audit. Hoe presteren de huidige betaalde advertenties? Wat is de huidige campagnestructuur? Hoe is het budget verdeeld? Door deze uitgebreide audit ontdekten we de verbetermogelijkheden.
Hoe creëer je een succesvol Google Ads fundament?
Aan de slag met het echte werk! In samenwerking met MAG zorgden we voor een stevig Ads fundament met de juiste conversie-instellingen en de volgende verbeteringen:
- Remarketing tag: Hiermee kan MAG haar websitebezoekers volgen op productniveau. Met deze tag kan MAG bezoekers bereiken (retargeting) met gerichte advertenties van de producten waar ze interesse in hebben getoond.
- Doelgroep data: Gegevens over de doelgroep van MAG zijn verzameld en worden gebruikt om de targeting van advertentiecampagnes te verbeteren. Met deze doelgroep data kan het Google algoritme advertenties tonen aan de mensen die de grootste kans hebben om geïnteresseerd te zijn in de schoenen van MAG.
- Automatische biedstrategieën: Met deze datatoename was het mogelijk om automatische biedstrategieën in het Google Ads fundament toe te passen. Zo wordt, met behulp van machine learning in Google, het advertentiebudget voortdurend geoptimaliseerd, waardoor MAG precies genoeg investeert om het beste rendement te behalen, met een stuk minder handmatig werk.
Verbeterde Google Shopping Feed
Een andere optimalisatie die heeft plaatsgevonden is de verbeterde Google Shopping Feed. We verbeterden de producttitels en veranderden de productweergave in modelweergave. Daarnaast koppelden we de reviews aan de Google Shopping Feed. Met behulp van Channable was het eenvoudig om de shopping feed te optimaliseren én direct te promoten op kanalen zoals META. Kleine wijzigingen die leidden tot grote resultaten.
Wat levert het op voor MAG Creative Footwear?
De nodige optimalisaties zijn doorgevoerd. Het Google Ads fundament staat klaar. De nieuwe SEA-aanpak die FACTICX samen met MAG heeft gecreëerd kan in werking worden gezet! We hebben het advertentiebudget opgeschaald tegenover het gewenste target. Wat het heeft opgeleverd? Het online bereik van MAG heeft een grote boost gekregen en dat was te merken. Het gewenste ROAS-doel is bereikt, de omzet van MAG Creative Footwear is hard gestegen.